Etiquette workshop Klantgericht denken en gastvrijheid

Deze etiquette workshop is speciaal ontwikkeld voor mensen die in een commerciële of servicegerichte functie werkzaam zijn, zoals bijvoorbeeld vertegenwoordigers, receptiemedewerkers, winkelpersoneel en horecamedewerkers.

In overleg met u maken wij voor iedere doelgroep een presentatie op maat, waardoor deze workshop voor al uw medewerkers geschikt is.

In deze workshop komen de volgende onderwerpen aan bod:

  1. De klant staat altijd centraal
    – Wat is de juiste houding naar de klant?
    – Hoe win ik een klant?
    – Hoe behoud ik een klant?
  2. Klacht- en conflicthantering
    – Hoe ga ik om met een klagende klant?
    – Hoe reageer ik in eerste instantie?
    – Hoe handel ik de klacht naar tevredenheid af?
  3. Correct telefoongedrag
    – Hoe neem ik correct de telefoon op.
    – Wat zeg ik wel en wat zeg ik niet.
    – Hoe kanaliseer ik een telefoongesprek.
    – Hoe verbind ik correct een gesprek door.
    – Hoe sluit ik een gesprek correct af.

Tijdens deze workshop behandelen wij vele praktijkvoorbeelden om klantgerichtheid uitgebreid te illustreren.