Klantgericht denken en gastvrijheid

Deze workshop is speciaal ontwikkeld voor mensen die in een commerciële of servicegerichte functie werkzaam zijn, zoals bijvoorbeeld vertegenwoordigers, receptiemedewerkers, winkelpersoneel en horecamedewerkers.

In overleg met u maken wij voor iedere doelgroep een presentatie op maat, waardoor deze workshop voor al uw medewerkers geschikt is.

In deze workshop komen de volgende onderwerpen aan bod:

  1. De klant staat altijd centraal
    – Wat is de juiste houding naar de klant?
    – Hoe win ik een klant?
    – Hoe behoud ik een klant?
  2. Klacht- en conflicthantering
    – Hoe ga ik om met een klagende klant?
    – Hoe reageer ik in eerste instantie?
    – Hoe handel ik de klacht naar tevredenheid af?
  3. Correct telefoongedrag
    – Hoe neem ik correct de telefoon op.
    – Wat zeg ik wel en wat zeg ik niet.
    – Hoe kanaliseer ik een telefoongesprek.
    – Hoe verbind ik correct een gesprek door.
    – Hoe sluit ik een gesprek correct af.

Tijdens deze workshop behandelen wij vele praktijkvoorbeelden om klantgerichtheid uitgebreid te illustreren.